Opublikowano: 19 października 2023
Ostatnia aktualizacja: 25 października 2023
– Jako Spadiora staramy się poruszać tematy i angażować w akcje dotyczące kwestii, w których jest wciąż sporo do zrobienia w naszym kraju. Temat przemocy w przestrzeni publicznej wciąż jest marginalizowany, a przecież, jak pokazują statystyki, dotyczy tak wielu z nas – mówi Marta Lech-Maciejewska, założycielka marki. Zaprojektowaliśmy wzór, który pojawi się na jedwabnych twilly Spadiora wspierających działanie naszej Antyprzemocowej Linii Pomocy, a 100% zysku z ich sprzedaży zostanie przekazanych na rzecz naszej Fundacji.
19 października startujemy z nową odsłoną kampanii edukacyjnej wspierającej działanie Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020. Naszym celem jest zachęcenie do niesienia pomocy i reagowanie na widok przemocy.
JEDWABNE TWILLY SPADIORA : DODATEK Z PRZESŁANIEM
Dlaczego Marta Lech-Maciejewska, właścicielka marki, która przygotowała dla nas specjalne jedwabne twilly „Oczy”, postanowiła zaangażować się w kampanię i wesprzeć działanie Antyprzemocowej Linii Pomocy?
– Jako Spadiora staramy się poruszać tematy i angażować w akcje dotyczące kwestii, w których jest wciąż sporo do zrobienia w naszym kraju. Temat przemocy w przestrzeni publicznej wciąż jest marginalizowany, a przecież, jak pokazują statystyki, dotyczy tak wielu z nas – mówi.
Przemoc to temat, o którym często nie potrafimy rozmawiać. Nie wiemy również, jak reagować na przemocowe zachowania, których jesteśmy świadkami, np. w klubie, ale też w gronie znajomych.
– Kolejną kwestią, na której koncentruje się ta akcja, jest to, że będąc świadkami przemocy, nie wiemy, co zrobić, jak zareagować, więc najczęściej nie robimy nic – poskreśla właścicielka marki. – To twilly głośno mówi o tym: otwórz oczy i nie udawaj, że nie widzisz tego, że komuś obok Ciebie dzieje się krzywda.
Czy dodatek może być pretekstem do rozmowy o przemocy w przestrzeni publicznej i zachętą do tego, by reagować na jej przejawy?
– Jestem przekonana, że tak będzie. Bo dokładanie tak to działa w przypadku innych wzorów i tematów, które poruszamy na naszych produktach. Zwykle zaczyna się od komplementu: ale masz ładną apaszkę lub twilly, a później rozmowa płynnie schodzi na znaczenie, jakie produkt za sobą niesie.
SPADIORA. JEDWAB Z PRZESŁANIEM
– Od samego początku Spadiorze przyświecał cel, by na jedwabiu poruszać tematy ważne społecznie, światopoglądowo czy kulturowo. Chciałam przywrócić modzie dobre imię. Pokazać, że jest alternatywa dla „fast fashion” gdzie ubrania są marnej jakości, a sieciówkowy t-shirt niekiedy da się nosić zaledwie miesiąc – mówi Marta Lech-Maciejewska, założycielka marki. – Chciałam, aby apaszki stały się modowym Twitterem, za którego pomocą ludzie będą manifestować swoje uczucia i poglądy. To był śmiały i szalony pomysł, ale bardzo udany.
Najnowsza odsłona naszej kampanii ma za zadanie nie tylko informować o Antyprzemocowej Linii Pomocy, lecz także edukować w zakresie rozumienia, dostrzegania i przeciwdziałania przemocy.
Antyprzemocowa Linia Pomocy działa od poniedziałku do soboty w godzinach 17–21. Jest skierowana zarówno do osób, które doświadczają bądź doświadczyły przemocy w intymnej relacji, ale także do osób, które ją stosują, jak i do tych, które są jej świadkami w swoim otoczeniu. Z pomocy można skorzystać za pośrednictwem rozmowy telefonicznej pod numerem 720 720 020.