Opublikowano: 16 października 2024
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2024
16 października odbyła się gala zwycięzców plebiscytu Znakomitość Roku DOZ.pl 2024. Podczas tej edycji wybrano najlepsze produkty, a nasza Fundacja (razem z ekspertami) wyróżniła najlepszą kampanię edukacyjną. Do kogo trafiła nagroda?
Jako jury w kategorii “Znakomita kampania edukacyjna”, razem z ekspertami, wybraliśmy akcję “Mamy czas na zdrowie” jako najlepszą spośród nominowanych. Projekt ten w wyjątkowy i nietuzinkowy sposób poruszył istotny, ale zarazem rzadko omawiany temat, który nie jest obecny w codziennej narracji.
“MAMY CZAS NA ZDROWIE”
Badania przeprowadzone w ramach kampanii ujawniły, że niemal 50% matek pracuje, nawet gdy jest chora, a 60% z nich kontynuuje obowiązki domowe. Wyróżniona przez nas Kampania nie tylko zwraca uwagę na te wyzwania, ale także oferuje realne wsparcie poprzez edukację i stworzenie Ogólnopolskiego Programu Siostrzanego Wsparcia. Kluczowym elementem kampanii jest Kodeks „Mamy czas na zdrowie”, który został opracowany we współpracy z Fundacją Share the Care oraz marką Theraflu. Kodeks ten, oparty na badaniach i współpracy z ekspertami, stanowi zbiór zasad, mający pomóc matkom w Polsce w znalezieniu czasu na regenerację w trakcie choroby.
Zespół „Mamy czas na zdrowie” umiejętnie połączył różnorodne środki przekazu, angażując zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne formy komunikacji, w tym media cyfrowe oraz influencerów.
Co ważne, celem kampanii nie była promocja produktu komercyjnego, ale skoncentrowanie się na nagłośnieniu problemu. Działania akcji były głęboko przemyślane i skupiły się na edukowaniu społeczeństwa w istotnych aspektach zdrowotnych.
Kampanie CSR, aby miały zauważalny i długofalowy wpływ, muszą być planowane jako działania systematyczne, edukacyjne, zasięgowe i trwające przez określony czas. „Mamy czas na zdrowie” doskonale wpisuje się w ten model.
Materiał został opublikowany w wyniku objęcia przez SEXEDPL patronatu na Plebiscytem Znakomitość Roku.