PLEBISCYT ZNAKOMITOŚĆ ROKU DOZ.PL 2025. WYBRALIŚMY NAJLEPSZĄ KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ

Martyna Wyrzykowska i autorzy zwycięskiej kampanii edukacyjnej Fot. mat. prasowe

Opublikowano: 27 października 2025
Ostatnia aktualizacja: 4 listopada 2025

Kampanie społeczne dotyczące zdrowia często poruszają tematy trudne, a nawet wstydliwe, o których na co dzień mówi się niewiele. To właśnie one mają ogromną moc zmiany świadomości społecznej, przełamując tabu i zachęcając do otwartych rozmów o zdrowiu fizycznym i psychicznym. Dlatego po raz drugi zostaliśmy partnerem Plebiscytu Znakomitość Roku Doz.pl 2025, który wyróżnia te kampanie społeczne, które osiągnęły wyjątkowy sukces i edukują Polki oraz Polaków pokazując, że dbanie o zdrowie to podstawa.

29 października podczas uroczystej gali Plebiscytu Znakomitość Roku Doz.pl 2025 poznaliśmy najlepszą kampanię, która w szczególny sposób przyczyniła się do edukacji społeczeństwa i realnie wpłynęła na postawy Polaków.

NAJLEPSZA KAMPANIA SPOŁECZNA WEDŁUG SEXEDPL

Brzuch skrywa w sobie organy kluczowe dla naszego funkcjonowania. Ale mało kto wie jak bardzo to, co dzieje się w brzuchu, wpływa na naszą głowę (i na odwrót). Dbanie o ciało powinno więc zakładać także dbanie o to, co jemy, czyli jakie paliwo dostarczamy organizmowi. Bo dobra dieta wcale nie łączy się z obsesją na punkcie kanonów piękną, a spełnianiem potrzeb organizmu.

„Mieliśmy ogromny problem z wyborem najlepszej kampanii. Jesteśmy pod wrażeniem wszystkich tych działań edukacyjnych, które są podejmowane w przestrzeni publicznej. Postanowiliśmy docenić kampanię, która zwróciła uwagę na bardzo konkretny realny problem, zaproponowała rozwiązanie i jeszcze opowiedziała o nim w sposób, który dotarł do milionów odbiorców” – mówiła podczas wręczania nagrody Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca SEXEDPL.

Martyna Wyrzykowska wręczyła nagrodę dla najlepszej kampanii edukacyjnej podczas PLEBISCYTU ZNAKOMITOŚĆ ROKU 2025 DOZ.PL.

Ból brzucha to nie tylko chwilowa niedogodność – często kryje się za nim poważniejszy problem taki jak choroba, zła dieta czy stres. Ta kampania uczy, że warto sięgać po rozwiązania działające na przyczynę, a nie jedynie na objawy. Dzięki quizom i materiałom pacjenci uczą się słuchać swojego ciała, lepiej rozpoznawać objawy i rozumieć swoje ciało, zamiast ignorować dolegliwości.

NOMINOWANIE W PLEBISCYCIE ZNAKOMITOŚĆ ROKU DOZ.PL 2025

W Plebiscycie Znakomitość Roku Doz.pl 2025 wyróżnia kampanie społeczne, pokazujące jak w zgodzie ze sobą zadbać o swój organizm i swoje zdrowie.

To projekt, który uczy, że dbając o jelita, dbamy o cały organizm, a brzuch to nasz ,,drugi mózg’’. Biliony mikroorganizmów w jelitach decydują o naszym zdrowiu – od odporności, przez trawienie, aż po nastrój. Kampania pokazuje, że zaburzona mikrobiota jelit może być początkiem wielu poważnych chorób. Pokazuje przy tym, jak wspierać jelita na co dzień i w podróży.

W Polsce z otyłością zmaga się już 9 milionów dorosłych, lecz temat ten wciąż jest tabu. Kampania przełamuje stereotypy, pokazując, że otyłość to nie ,,lenistwo’’, ale choroba przewlekła wymagająca leczenia i odpowiedniego wsparcia. Szczególny nacisk położono na ryzyko chorób serca i na potrzebę zmiany myślenia o osobach z otyłością = zamiast oceny stawiamy na empatię.

Kampania pokazuje, że żywienie medyczne to nie dodatek, ale kluczowy element leczenia i rekonwalescencji. Podkreśla przy tym rolę opiekunów, którzy często działają po cichu i bez wsparcia z zewnątrz. To inicjatywa, która buduje świadomość i przypomina, że każdy z nas kiedyś może potrzebować pomocy, lub tę pomoc zapewniać.

Aż 80% dzieci w wieku 5–6 lat w Polsce ma próchnicę. Kampania Sensodyne Kids & Junior przełamuje mit, że o mleczaki nie trzeba dbać. Udowadnia, że ich szkliwo jest o połowę cieńsze niż u dorosłych, a zdrowe mleczaki = zdrowe zęby stałe. Poprzez edukację, wsparcie higienistek i działania w szkołach udowadniają, że zdrowy uśmiech zaczyna się od pierwszego ząbka.

Total
0
Shares
Wszystko o Antykoncepcji